oncontextmenu="return false"

Grattis Linus :)

Idag fyller Linus 4 år... Han har fått en tjocktröja,mysstrumpor, mysbyxor och 2 böcker! En bok var från mig.. Han har läst dom 20 ggr bara på morgonen !!
Ikväll ska jag göra pannacotta åt honom. Och han ska få ett paket till av mig också :)

Receptet på min pannacotta:

Pannacotta

recept på pannacotta
Panna cotta är italienska och betyder kokt grädde. Den här efterrätten är otroligt god och är faktiskt mycket enkel att göra med detta recept. Har man ingen vaniljstång kan man också använda vaniljsocker så blir det ännu enklare.

Underbar efterrätt med lyxkänsla som ändå är enkel att göra med detta recept.

Klocka Tid: 15 min + 2 timmar för att stelna

Muffins 4-6 portioner

Du behöver:

  • 5 dl vispgrädde
  • 1 vaniljstång (eller 1 tsk vaniljsocker)
  • ½ dl socker
  • 3 gelatinblad

Garnering:

  • Färska eller frysta bär eller frukt

Gör så här:

Lägg gelatinbladen i blöt.

Skär ett snitt i vaniljstången och skrapa ur fröna. Lägg fröna och vaniljstången i en kastrull.

Häll på vispgrädde och tillsätt sockret. Låt koka upp. Rör om och låt puttra 1-2 minuter.

Ta av kastrullen från plattan, viktigt! (det får inte koka när du lägger i gelatinbladen för då skär det sig.) Lägg i gelatinbladen och rör om så att de löser sig.

Sila bort vaniljstången. Häll upp i portionsglas och ställ in i kylen minst 2 timmar så att det stelnar.

Strö över (tinade) bär eller frukt. Servera.


Kommentarer

Gör din söta röst hörd HÄR:

Vad heter söta du då?
Kom ihåg mig?

Din E-post publiceras ej,men om jag vill dig nåt är det bra om den e med

Vad heter din söta blogg då ?

Skriv från ditt hjärta HÄR:

Trackback
RSS 2.0
Test