oncontextmenu="return false"

Gårdagens Äppelkaka :D:D

Nu sitter jag här och äter äppelkaka med vaniljsås.
Jag bakade den igår och det blev över så jag tog lite "rester" :P

 <---- Mitt resultat med vanilj sås över



Äppelkaka

Ett recept på en mycket god och saftig äppelkaka.

Klocka Tid: 1 timme

Muffins 1 sockerkaka

Du behöver:

sockerkaka:

  • 100 g smör eller margarin
  • 2 dl socker
  • 1 ägg
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 ½ dl mjölk

Fyllning:

  • 2-3 äpplen
  • 2 msk socker
  • ½ msk kanel

Gör så här:

Gör sockerkakan: Rör smör och socker. Tillsätt ägget. Rör sedan i bakpulver, sedan vetemjöl och sist mjölken. Rör snabbt ihop till en jämn smet. Häll i en smord bröad form.

Skala äpplen och skär i mindre bitar. Blanda socker och kanel och rulla äppelklyftorna i det. Tryck ner äppelklyftorna i sockerkakan. Om det blir socker och kanel över - strö över kakan.

Grädda i 175-200ºC i nedre delen av ugnen, ca 45 minuter.



--------------------------------------
Jo det var receptet... MYCKET VÄRT ATT BAKA ! :D:D


Kommentarer

Gör din söta röst hörd HÄR:

Vad heter söta du då?
Kom ihåg mig?

Din E-post publiceras ej,men om jag vill dig nåt är det bra om den e med

Vad heter din söta blogg då ?

Skriv från ditt hjärta HÄR:

Trackback
RSS 2.0
Test