oncontextmenu="return false"

Nybakt bulle!!



Idag så bakade jag och Linus kanelbullar :D Ska avnjuta en framför TV:n klockan 21.00 då det är "Desperat housewife". Något ni ska se på ? :D


Bullar:(ca 2 plåtar)

Ingredienser:

150 g smör
5 dl mjölk
1 paket jäst dvs 50 g
1 nypa salt
1 dl socker
1,4 l mjöl
kanel/socker/smör till fyllningen

Smält smöret och häll på mjölken Värm till fingervärme. Smula jästen i en bunke och häll över degspadet. Blanda ner salt och socker. häll i lite mjöl i taget och arbeta tills den släpper från kanterna.
Låt jäsa i 30 minuter.
Arbeta degen i 5 minuter och kavla sedan ut. Bre ut fyllningen och rulla ihop. Skär sen i ca 2 cm breda bitar.
Lägg på en plåt och låt jäsa i 30 min till. Pensla med ägg och häll på pärlsocker. Låt stå i ugnen ca 5-8 min i 250 grader.

KLART :D

Kommentarer

Gör din söta röst hörd HÄR:

Vad heter söta du då?
Kom ihåg mig?

Din E-post publiceras ej,men om jag vill dig nåt är det bra om den e med

Vad heter din söta blogg då ?

Skriv från ditt hjärta HÄR:

Trackback
RSS 2.0
Test